.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تبليغات صحيح و انتخاب اصلح در كلام امام خميني (ره)
تبليغات صحيح و انتخاب اصلح در كلام امام خميني (ره)

بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران در پيامي به مناسبت سومين دوره‌انتخابات مجلس شوراي اسلامي فرمودند: "گمان نمي‌كنم كه نقش و اهميت انتخابات و مجلس شوراي اسلامي بركسي پوشيده باشد.

ايشان افزودند : بحمدالله هرچه از عمر با بركت انقلاب شكوهمند اسلامي ما مي گذرد، مردم مسلمان و متعهد كشورمان به اهميت حضور و نقش تعيين‌كننده خود در تمامي صحنه‌هاي انقلاب آشناتر مي شوند، و راز دوام و بقا و استحكام قيام الهي خود را بهتر كشف مي نمايند.
امام خميني در آن پيام مهم افزودند: "هم اكنون، با توجه به آگاهي و شعور بالاي سياسي مردم خداجوي ايران، شايد ضرورتي به يادآوري اهميت شركت در انتخابات نباشد، ولي براي احتياط در اداي تكليف شرعي- سياسي خود نكاتي را متذكر ميشوم:
از آغاز انقلاب تاكنون، يكي از اهداف شوم و پليدي كه همواره مورد توجه استكبار جهاني و نوكران خارجي و داخلي آنان بوده است دور كردن مردم از صحنه‌هاي انقلاب و گسستن پيوندهاي پولادين آنان با آرمانهاي اجتماعي- سياسي اسلام بوده است، كه در راه تحقق آن به انواع حيله‌ها و ترفندهاي گوناگون متوسل شده اند، كه بحمدالله سرشان به سنگ خورده است، و ملت پيروز و سرافراز ايران با نمايش قدرت عظيم خود در حوادث گوناگون انقلاب اين حقيقت و واقعيت را به اثبات رسانيده و نشان داده‌اند كه از درياي خروشان وحدت و انسجام آنان چيزي كم نشده و نخواهد شد و جهانخواران ان شاء الله تا ابد حسرت گسستن اتحاد مقدس مردم ما را به گور خواهند برد."
امام خميني (ره) فرمودند: " همانطور كه بارهاگفته‌ام، مردم در انتخابات آزادند و احتياج به قيم ندارند، و هيچ فرد و يا گروه و دسته‌اي حق تحميل فرد و يا افرادي را به مردم ندارند. جامعه اسلامي ايران، كه با درايت و رشد سياسي خود جمهوري اسلامي و ارزشهاي والاي آن و حاكميت قوانين خدا را پذيرفته‌اند و به اين بيعت و پيمان بزرگ وفادار مانده‌اند، مسلم قدرت تشخيص و انتخاب كانديداي اصلح را دارند. البته مشورت در كارها از دستورات اسلامي است. و مردم با متعهدين و معتمدين خويش مشورت مي‌نمايند. و افراد و گروهها و روحانيون در حد تذكرات قبلي در حوزه خود مي توانند كانديدا معرفي نمايند، ولي هيچ كس نبايد توقع داشته باشد كه ديگران اظهار نظر و اظهار وجود نكنند."
بنيانگذار جمهوري اسلامي در توصيه‌اي به مردم براي انتخاب نماينده شايسته فرمودند: "در هر حال، مردم با بصيرت و درايت و تحقيق كانديداها را شناسايي كرده، و به سوابق و روحيات و خصوصيات ديني- سياسي نامزدهاي انتخاباتي توجه نمايند .

مردم شجاع ايران با دقت تمام به نمايندگاني راي دهند كه متعبد به اسلام و وفادار به مردم باشند و در خدمت به آنان احساس مسئوليت كنند، و طعم تلخ فقر را چشيده باشند، و در قول و عمل مدافع اسلام پابرهنگان زمين، اسلام مستضعفين، اسلام رنجديدگان تاريخ، اسلام عارفان مبارزه جو، اسلام پاك طينتان عارف، و در يك كلمه، مدافع اسلام ناب محمدي - صلي الله عليه و آله وسلم- باشند. و افرادي را كه طرفدار اسلام سرمايه داري، اسلام مستكبرين، اسلام مرفهين بي‌درد، اسلام منافقين، اسلام راحت طلبان، اسلام فرصت طلبان، و در يك كلمه، اسلام آمريكايي هستند طرد نموده و به مردم معرفي نمايند.

از آنجا كه مجلس خانه همه مردم و اميد مستضعفين است، در شرايط كنوني نبايد كسي انتظار داشته باشد كه حتما نمايندگان بايد از گروه و صنف خاصي باشند.

بايد توجه داشت كه هنوز خيلي از مسائل وجود دارد كه به نفع محرومين بايد حل و فصل شود. و تميز بين كساني كه در تفكر خود خدمت به اسلام و محرومان را اصل قرار داده اند، با ديگران كار مشكلي نيست."
معمار انقلاب اسلامي همچنين خطاب به داوطلبان نمايندگي مجلس شوراي اسلامي فرمودند: "نصيحتي است از پدري پير به تمامي نامزدهاي مجلس شوراي اسلامي كه سعي كنيد تبليغات انتخاباتي شما در چهارچوب تعاليم و اخلاق عاليه اسلام انجام شود، و از كارهايي كه با شئون اسلام منافات دارد جلوگيري گردد.

بايد توجه داشت كه هدف از انتخابات در نهايت حفظ اسلام است. اگر در تبليغات حريم مسائل اسلامي رعايت نشود، چگونه منتخب حافظ اسلام مي‌شود.

بايد سعي شود تا خداي ناكرده به كسي توهين نگردد، و در صورتي كه رقيب انتخاباتي به مجلس راه يافت، به دوستي و برادري، كه چيزي شيرين تر از آن نيست، لطمه‌اي نخورد."
(صحيفه نور جلد ‪ ۲۱‬صفحه ‪(۱۳‬



استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

جعفر قربانپور 21 اسفند 1386
مدیریت محترم سایت ارزشی شمال نیوز با سلام و احترام
جهت پاسخ به شایعات تخریبی بدینوسیله اینجانب جعفر قربان پور کاندیدای شهرستان ساری اعلام میدارم که به هیچ حزب یا گروهی وابستگی نداشته و ندارم و نخواهم داشت و به هیچ وجه خلاف قانون انتخابات حرکت نخواهم کرد و تمامی شایعات زشت را به شدت تکذیب می نمایم و از خداوند خواستارم گمراهان را به راه راست هدایت فرماید .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.